ارسال پیامک تشکر از خرید مشتری؛ نکات ضروری + نمونه متن

در تمام مراحل تصمیم گیری، راه اندازی و استفاده در کنار شما هستیم

تعامل با مشتری یکی از مهم‌ترین نکات برای ایجاد وفاداری، ترغیب مشتری به خرید دوباره و بهبود برند است. یکی از راه‌های رسیدن به این سه اصل مهم، ارسال پیامک تشکر از خرید مشتری است. به این معنی که بعد از خرید مشتری از سایت، ارسال نظرسنجی یا هر فعالیت دیگری که در سایت انجام می‌دهد، یک پیامک تشکر به مشتری با استفاده از سامانه پیامکی ارسال کنید.

این کار حس ارزشمندی را به مشتری القا می‌کند و نشان از این دارد که شما توجه و احترام ویژه‌ای به مشتری خود دارید. انتقال چنین حس ارزشمندی در بلند مدت، مشتری را به برند شما وفادار خواهد کرد که موجب افزایش تعامل با برند شما شده و نرخ بازگشت مشتری را برای خرید دوباره افزایش خواهد داد.

در این مقاله به بررسی نکات کلیدی ارسال پیامک تشکر بعد از خرید سایت به مشتری خواهم پرداخت و با بررسی یک راهنمای کامل در پایان چند نمونه پیامک متن تشکر از خرید مشتری را نیز در قالب دسته‌های جداگانه برایتان آماده خواهم نمود که بر اساس مدل کسب‌وکار خود می‌توانید از آنها استفاده کنید.

اهمیت ارسال پیامک تشکر از خرید مشتری در فروشگاه اینترنتی
ارسال پیامک تشکر پس از خرید، شاید در ظاهر کاری ساده باشد، اما در باطن عاملی بسیار موثر در بهبود تجربه مشتری و افزایش وفاداری او به برند است. این کار نه‌تنها نشان‌دهنده‌ی احترام و ارزش قائل شدن برای مشتری است، بلکه تأثیر مستقیمی بر میزان تعامل و بازگشت او برای خریدهای بعدی دارد.

ایجاد حس ارزشمندی در مشتری:
مشتری با دریافت پیامک تشکر پس از خرید، احساس می‌کند که برای کسب‌وکار شما اهمیت دارد. این حس مثبت باعث وفادار ماندن به برند و اشتراک‌گذاری تجربه‌ی خرید خود با دیگران خواهد شد.

افزایش احتمال خرید دوباره:
تحقیقات نشان داده که تعامل با مشتری بعد از خرید، شانس بازگشت او را افزایش می‌دهد. یک پیامک ساده که شامل قدردانی و حتی یک کد تخفیف برای خرید بعدی باشد، می‌تواند مشتری را تشویق کند که دوباره از شما خرید کند.

کاهش نارضایتی و بهبود تجربه مشتری:
گاهی اوقات مشتریان در فرآیند خرید با مشکلاتی مواجه می‌شوند، اما دریافت یک پیامک تشکر می‌تواند احساس آن‌ها را نسبت به برند شما بهبود بخشد. همچنین، این پیامک می‌تواند بهانه‌ای باشد که درون‌مایه آن CTA برای ارائه اطلاعات پشتیبانی باشد. درنتیجه می‌تواند روی بهبود تجربه مشتری نیز موثر باشد.

ویژگی های پیامک تشکر خرید مشتری از سایت
پیامک‌هایی که با هدف تشکر به مشتری می‌فرستید، باید ۴ اصل زیر را دنبال کنند:

۱. کوتاه، مودبانه و شخصی سازی شده
پیامک تشکر از مشتری باید کاملا کوتاه، مودبانه و شخصی سازی شده باشد. تا جایی که می‌توانید از عبارات کاملا ساده و قابل فهم استفاده کنید و از نوشتن متون طولانی که مشتری نه زمان خواندن آن را دارد و نه حوصله‌ای برای خواندن چنین متونی دارد دوری کنید. همچنین تا جایی که می‌توانید پیامک‌ها را شخصی‌سازی کنید. این شخصی‌سازی می‌تواند هوشمندانه و بر اساس خرید مشتری باشد یا اینکه از اطلاعات شخصی وی استفاده کنید.

۲. شامل اطلاعات مشتری همچون نام و جزئیات خرید
برای اینکه حس بهتری به مشتری انتقال دهید و نشان دهید که این تشکر به صورت خودکار و در قالب متن ماشینی نیست، اطلاعات مشتری خصوصا نام و اقلام خریداری کرده را ذکر کنید. استفاده از نام مشتری حس نزدیک‌تری بین مشتری و برند ایجاد خواهد نمود.

۳. استفاده از لحن صمیمی و دوستانه
لحن خود را کاملا صمیمانه، غیر کلیشه‌ای و به دور از عبارات خشک و رسمی تعیین کنید. هر چه صمیمیت شما با مشتری بیشتر باشد، حس ارزشمندی بهتری منتقل خواهد شد. در مقابل استفاده از عبارات رسمی و خیلی خشک برعکس عمل می‌کند.

خصوصا اینکه استفاده از لحن صمیمی درصد تعامل را بالاتر خواهد برد. در حالی که استفاده از لحن بسیار رسمی فاصله‌ای بیشتر بین تعامل مشتری ایجاد خواهد کرد. برای بسیاری از کاربران ارتباط برقرار کردن با متون رسمی بسیار سخت است و سعی می‌کنند از آن صرف‌نظر کنند.

۴. ارسال در زمان مناسب
پیامک تشکر را در زمان مناسبی به مشتری بفرستید. مشتری ممکن است در هر زمانی خرید خود را انجام دهد، اما اینکه پیامک تشکر را بلافاصله پس از خرید بفرستید یا وقفه‌ای در آن ایجاد کنید اهمیت پیدا خواهد کرد. خصوصا برای مشتریانی که دارای شغل حساسی هستند یا اینکه وقت خود را صرف اموری می‌کنند که در طول روز ساعت زیادی به آن اختصا داده می‌شود. به همین جهت بهترین زمان ارسال را بر اساس نکات زیر درنظر بگیرید.

بهترین زمان ارسال پیامک تشکر به مشتری
بلافاصله بعد از خرید:
اگر پس از خرید پیامک می‌فرستید می‌تواند زمان بسیار خوبی باشد. این زمان کاملا منطبق با زمان خرید مشتری از سایت است که نهایتا ۲-۳ دقیقه بعد از خرید پیامک تشکر ارسال خواهد شد. در نتیجه مزاحمتی برای مشتری ایجاد نخواهد کرد. علاوه بر این برای مشتریانی که در خرید اول اعتماد کافی به برند را ندارند، می‌توان حس بهتری را انتقال دهد تا خیالشان بابت تجربه خرید خوبی آسوده باشد.

بعد از ارسال محصول به مشتری:
یکی دیگر از زمان‌های مناسب بعد از ارسال مرسوله است که برای فروشگاه‌های فیزیکی بسیار کاربردی است. این نوع پیامک تشکر را می‌توانید با جزئیات مرسوله که شامل کد رهگیری پستی است ادغام کنید تا پیامک کمتری نیز به مشتری ارسال گردد.

بعد از دریافت بازخورد از مشتری:
یکی دیگر از زمان‌های مناسب نیز بعد از ارسال بازخورد مشتری همچون ارسال نظر درباره محصول یا تجربه خرید در سایت است. چنین پیامکی نیز می‌تواند حس حرفه‌ای بودن را به مشتری القا کند. در صورتی که بعد از خرید از مشتریان در قالب بازخورد یا نظرسنجی دعوت می‌کنید، توصیه می‌شود که متن پیامک تشکر را همراه با یک کد تخفیف ارسال کنید تا حس ارزشمندی بیشتری منتقل شده و مشتری را به خرید بعدی تشویق کنید.

نحوه ارسال پیامک تشکر از خرید مشتری با سایت
برای ارسال اس ام اس تشکر از خرید مشتری تنها به دو چیز نیاز دارید. اولی یک پنل پیامکی است که از API پیامکی پشتیبانی کند تا بتوانید از طریق سایت پیامک‌ها را خودکار ارسال کنید . دومی نیز متناسب با سیستم سایت‌ساز خود استفاده از پلاگین یا برنامه نویسی اختصاصی برای تعیین سناریو ارسال پیامک تشکر است.

گام اول: خرید پنل پیامکی مجهز به API
سایت فراز اس ام اس بیش از چند سال است که در زمینه ارائه پنل پیامکی فعالیت دارد. این سامانه پیامکی دارای ویژگی‌های متعددی است که از طریق آن می‌توانید پیامک انبوه با قابلیت‌های بسیار متنوع ارسال کنید. یکی از قابلیت‌های این سامانه ارائه API پیامکی است که امکان اتصال سامانه را به انواع نرم‌افزار و سایت فراهم می‌کند.

به انتخاب خود می‌توانید یکی از بسته‌هایی که قابلیت اتصال API در آن فراهم است را خریداری کنید. سپس با استفاده از پترن پیامکی آن را به سایت خود متصل کرده و پیامک تشکر بعد از خرید مشتری را ارسال کنید. این ویژگی امکان اتصال سایت و اپلیکیشن را در قالب زبان‌های مختلف همچون php و پایتون تا جاوا و ++C در اختیار قرار می‌دهد.

گام دوم: استفاده از افزونه های پیامکی وردپرس
حالا که یک پنل پیامکی با قابلیت اتصال API را دارید، باید در سایت خود اتصال به پنل پیامکی را فعال کنید. اگر سایت شما وردپرسی است می‌توانید از طریق افزونه‌های زیر این کار را به‌سادگی انجام دهید. در غیر این‌صورت متناسب با زبان برنامه‌نویسی خود می‌توانید این ارتباط را برقرار کنید.

افزونه پیامک ووکامرس فارسی
افزونه ورودک
افزونه کراسنو
افزونه پنل کاربری آپ
افزونه پیامک وردپرس (WP SMS)
افزونه پیامک گرویتی فرم
و…
برای مشاهده افزونه‌ها و راهکارهای بیشتر در این خصوص می‌توانید به صفحه آزمایشگاه فراز اس ام اس مراجعه کنید. در استفاده از هر یک از راهکارهای فوق (استفاده از CMS آماده یا برنامه‌نویسی اختصاصی) پس از اتصال پنل پیامکی به سایت کافی است متن پیامک را همراه با سناریو ارسال تنظیم کنید.

پیامک نمونه متن تشکر از خرید مشتری
حال با توجه به نکاتی که در بالا ذکر شد، می‌توانید از نمونه پیامک‌های زیر برای تشکر خرید مشتری استفاده کنید.

پیامک تشکر همراه با کد ورود به سایت:
[نام مشتری] عزیز، خوشحالیم که به جمع مشتریان [نام برند] پیوستید!

برای ورود سریع به حساب کاربری خود، از کد [کد ورود] استفاده کنید.

لینک ورود: [لینک ورود]
پیامک تشکر همراه با کد تخفیف:
[نام مشتری] عزیز، ممنون که از [نام فروشگاه] خرید کردید!

یک هدیه ویژه برای شما داریم. با استفاده از کد تخفیف [کد تخفیف]، خرید بعدی‌تان را با [درصد تخفیف] تخفیف انجام دهید.

اعتبار: فقط تا [تاریخ انقضا]
پیامک تشکر همراه با ارسال بازخورد و نظرسنجی:
[نام مشتری] عزیز، از خرید شما از [نام فروشگاه] متشکریم!

️ با اشتراک‌گذاری تجربه خرید خود، یک کد تخفیف برای خرید بعدی‌تان هدیه بگیرید. نظر شما برای ما ارزشمند است!

لینک نظرسنجی: [لینک نظرسنجی]
پیامک تشکر بعد از خرید سایت:
[نام مشتری] گرامی؛ سفارش شما در [نام فروشگاه] ثبت شد!

ما در حال آماده‌سازی سفارش شما هستیم که به‌زودی به‌سوی شما رهسپار خواهد شد.

برای پیگیری سفارش، وارد حساب کاربری خود شوید: [لینک ورود]
پیامک تشکر بعد از ارسال محصول:
[نام مشتری] عزیز، ضمن تشکر از اعتماد شما به [نام برند] سفارشتان ارسال شد!

منتظر یک تجربه خرید عالی باشید!

کد رهگیری: [کد رهگیری]

مشاهده آنلاین وضعیت سفارش: [لینک رهگیری]
جمع بندی نهایی
ارسال پیامک تشکر بعد از خرید، ساده‌ترین اما مؤثرترین روش ایجاد حس ارزشمندی در مشتری و افزایش وفاداری او به برند است. این پیامک‌ها نه‌تنها می‌توانند تجربه خرید مشتری را بهبود ببخشند، بلکه باعث افزایش احتمال خرید مجدد و تعامل بیشتر مشتری با کسب‌وکار شما خواهند شد.

برای داشتن یک پیامک تشکر حرفه‌ای، استفاده از لحنی صمیمی و محترمانه، شخصی‌سازی پیامک (مانند ذکر نام مشتری) و در صورت امکان، ارائه‌ی کد تخفیف یا پیشنهاد ویژه، انگیزه‌ی بسیار بیشتری را در ذهن مشتری برای خرید دوباره ایجاد خواهد کرد. همچنین، زمان ارسال پیامک را به‌درستی تنظیم کنید تا بیشترین تاثیر را داشته باشد.

در پایان، برای پیاده‌سازی این قابلیت در سایت خود تنها نیاز به خرید یک پنل پیامکی و استفاده از افزونه مناسب دارید. وب‌سایت فراز اس‌ام‌اس بیش از یک دهه در زمینه ارائه خدمات پنل پیامکی فعالیت دارد که با ارائه کمترین نرخ ارسال پیامک و امکانات متنوع می‌تواند گزینه خوبی باشد. برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید. یا اینکه با ثبت‌نام رایگان در فراز اس‌ام‌اس امکانات سامانه را بررسی کنید و در صورت مناسب بودن، آن را به بسته بالا ارتقا دهید.